• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 27 اسفند 1399
کد مطلب : 127023
+
-

کیوسک/ روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]/ بلوا بر سر آسترازنکا


آژانس دارویی اروپا وابسته به اتحادیه اروپا اعلام کرده که دلیلی برای باطل کردن مجوز واکسن آسترازنکا/آکسفورد وجود ندارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد این واکسن بی‌خطر است. پیش از این آلمان، فرانسه و ایتالیا در اروپا به جمع 8 کشوری پیوستند که تزریق واکسن آسترازنکا/آکسفورد را موقتا متوقف کرده بودند. نروژ گزارش داده بود که تزریق این واکسن باعث لخته شدن خون شده است. 

روزنامه العربی الجدید [قطر]
میانمار؛ جنگ علیه مردم


به روایت روزنامه العربی الجدید، جنگ ژنرال‌های کودتا علیه میانمار ابعاد خونینی پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که تعداد قربانیان کودتا افزایش یافته و نگرانی‌ها نسبت به موج شدیدتری از سرکوب نیز در حال شکل‌گیری است. در گزارش این روزنامه آمده است: همسویی با منافع چین، مهمترین توجه ژنرال‌های برای سرکوب و کشتار مردم است. از سوی دیگر واکنش جامعه جهانی و آمریکا به این تحولات بسیار ضعیف بوده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال [آمریکا]
توفان شن پکن را درنوردید


توفان شن و گرد و غبار بیشتر مناطق شمال چین از جمله پکن را درنوردید. این توفان در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است و باعث شد میزان آلودگی هوا در پکن پایتخت چین به حد غیر مجاز برسد و از مرز هشدار برای تنفس شهروندان عبور کند. گرد و غبار و آلودگی رنگ آسمان شهر پکن را تغییر داد، وسعت دید مردم را به کمتر از هزار متر محدود و ترافیک را نیز مختل کرد. منشا این توفان کشور مغولستان بوده  و دست کم 6 کشته به جای گذاشته است.

روزنامه هشت صبح [افغانستان]
سیاسیون افغان در راه روسیه


نمایندگان دولت افغانستان و طالبان فردا در مسکو در نشست صلح افغانستان شرکت می‌کنند.از این نشست به عنوان دریچه ورود به نشست سرنوشت‌ساز استانبول یاد می‌شود که قرار است 10 روز دیگر به ابتکار آمریکا و سازمان ملل برگزار شود. از سوی دولت مرکزی افغانستان 6 نفر و از سوی طالبان 10 نفر در مذاکرات مسکو حضور خواهند داشت. نمایندگانی از کشورهای همسایه افغانستان نیز در نشست روسیه حضور خواهند داشت.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
پازل هزار تکه سال بلوا
سال بلوا
سال بلوا
سال بلوا